Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

כונדרוסרקומה – איבוסיידניב עובדת גם בכונדרוסרקומה

כונדרוסרקומה ו- IDH1 – רקע

בסרטן מסוג כונדרוסרקומה גרורתי או מפושט מקומית, לא קיים טיפול יעיל וידוע. הפרוטוקולים הסטנדרטיים אינם יעילים. מוטציות באנזימים IDH1/2 קיימת בקרב 65% מחולי כונדרוסרקומה. איבוסיידניב (Tibsovo®, Ivosidenib) היא תרופה שמעכבת באופן ספציפי את המוטציה IDH1 והיא אושרה בארצות הברית למקרים ספציפיים של לוקמיה מיאלואידית חריפה, AML. מחקר ,שבודק את הטיפול באיבוסיידניב בחולים עם כונדרוסרקומה מתקדמת וגרורתית, דיווח על תוצאות.

על המחקר

זהו מחקר פאזה I שמתקיים במספר מרכזים רפואיים בארה"ב ובמרכז רפואי אחד בצרפת. איבוסיידניב ניתנת לבד, מונותרפיה, לחולים עם סרטן מתקדם וגרורתי שהסרטן שלהם מבטא מוטציה ב- IDH1, כולל חולי כונדרוסקרומה. איבוסיידניב ניתנת דרך הפה (במינונים מ- 100 מ"ג פעמיים ביום ל- 1,200 מ"ג פעם ביום) במחזורים רצופים של 28 יום.

תוצאות ותופעות לוואי בחולי כונדרוסרקומה

21 חולים עם כונדרוסרקומה מתקדמת או גרורתית קיבלו איבוסיידניב.

  • בקרב 52% מהמטופלים, המחלה נבלמה.
  • הזמן החציוני עד התקדמות המחלה תחת הטיפול עמד על 5.6 חודשים.
  • בקרב 39.5% מהחולים, המחלה לא התקדמה לאחר 6 חודשי טיפול.
  • 4 חולים קיבלו טיפול מעל 2.5 שנים ללא התקדמות מחלה.
  • התוצאות לא היו טובות בגידולים שהם dedifferentiated.

תופעות לוואי הקשורות לטיפול היו לרוב קלות מאוד. 12 חולים חוו תופעות לוואי חמורות; רק מקרה אחד היה קשור לאיבוסיידניב (היפופוספטמיה – תת-זרחן בדם).

לסיכום

  • בחולי כונדרוסרקומה, איבוסיידניב הראתה מינימום תופעות לוואי ובלימת מחלה ממושכת.
  • ניסויים קליניים פאזה I אטרקטיביים לחולי סרטן ויש לראות בהם אפשרות טיפול רלוונטית.
  • הסיכוי הגבוה ביותר לחולה סרטן הוא דרך קבלת התרופות החדשניות ביותר לסרטן, הנמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים. שם, התקווה והסיכוי להאריך חיים עולים באופן ניכר על הפרוטוקולים הסטנדרטיים.

צרו קשר בכדי שנוכל לעזור לכם למצוא ולקבל את התרופה והטיפול הטובים ביותר עבורכם

טרייל-אין פארמה

כי אנחנו, לא מוותרים על החיים!

24/7 מוקד טלפוני 072-3902977

לקריאה נוספת>>

לקריאה נוספת על מחקרים קליניים>>

כונדרוסרקומה – חדשות

מהי סרקומה?

סרקומה הוא שם כולל לגידולים המאובחנים בשלד וברקמות רכות. גידולים אלה כוללים מעל 70 תתי-סוגים של סרטן. גידולים אלו מתפתחים מתאים של עצמות, סחוס ורקמות רכות כדוגמת רקמת חיבור, שריר, שומן, כלי דם ועצבים. נהוג להפריד בין סרקומות ממקור עצם, לסרקומות ממקור רקמה רכה. סרקומה ממקור עצם מהווה כ-20% מהגידולים,  ומאופיינת במספר תתי סוגים שונים, הנפוץ מביניהם קרוי "אוסטאוסרקומה". סרקומות ממקור רקמה רכה מהוות 80% מכלל הסרקומות, וידוע על כ- 60 תתי-סוגים שונים. הנפוצים נקראים "ליומיוסרקומה", "ליפוסרקומה" ו"פלאומורפיק סרקומה".

כדי לבחון התאמה לשירות
אנו צריכים לדבר

שיפור הצלחה טיפולית, הארכת חיים ואיכות חיים הם העסק המרכזי שלנו. אנו מנגישים ומרחיבים את הטיפולים האונקולוגיים מעבר לטיפולים הסטנדרטיים, עם אפשרויות הטיפול המתקדמות והחדשניות ביותר בעולם, בהתאמה אישית למצבו הרפואי הספציפי של חולה סרטן ובתמיכת אונקולוגים בכירים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם.

קטגוריות המאמרים

קטגוריות המאמרים

נושאים נפוצים